Wikia

Sterre De Wit is een van de hoofdrolspelers uit de spin-off serie: Het Huis Anubis En De Vijf Van Het Zwaard (2010-2011). Ze wordt vertolkt door Jennifer Welts.

AchtergrondEdit

Het vroege levenEdit

Serre komt uit een hele intellectuele familie, waar een goede studie en hoge intelligentie belangrijk zijn. Ze heeft nooit geleerd van haar ouders hoe om te gaan met emoties. Daardoor zijn emoties voor haar erg vreemd.

ZintuigEdit

Als Sterre iets of iemand aanraakt weet ze gelijk wie goed of slecht is. Ze krijgt het soms spontaan juist heel warm of koud. Haar zintuig is tast. Omdat ze hier wat bang voor is, draagt ze altijd handschoenen. Als ze haar zintuig heeft ontwikkeld in seizoen 2 van De Vijf Van Het Zwaard kan ze water in ijs veranderen en gedachten van anderen 'voelen'.

UiterlijkEdit

Ze heeft bruin haar en blauwe ogen.

PersoonlijkheidEdit

Sterre is onopvallend, sensitief, intelligent en een boekenwurm. Ze is eveneens erg onzeker.

VerschijningenEdit

Seizoen 1Edit

We zien Sterre voor het eerst als ze aan het praten is met haar moeder aan de telefoon. Haar moeder legt uit dat ze heel laat thuis is en dat Sterre een tijdje ergens anders gaat wonen. Dit tot grote ergernis van Sterre. Als ze op weg is naar het huis komt ze Marcel tegen, die haar gelijk begint te plagen met haar knuffelkat Muis. Nadat ze wat aandringt krijgt ze het troetelbeestje terug. Ze haast zich snel weg.

Een paar minuten later arriveert ze aan het huis en gaat ze naar binnen, na enige twijfel. Arlène verwelkomt haar en wijst haar gelijk haar kamer. Aangekomen leest ze een brief die haar ouders haar meegaven.

Kort erna zien we haar als ze het huis aan het tekenen is terwijl ze 'praat' met Muis. Als Anna in de kamer binnenkomt, noemt die haar gelijk 'dingetje' en vraagt ze dat Sterre de gordijnen dicht doet. Dit tot wat ergernis van Sterre, vermits ze hierdoor niet meer verder kan tekenen.

Aan tafel is ze wat lastig als Marcel haar weer eens begint te plagen. Gelukkig neemt Raphael het gelijk voor haar op. Ze hoort Kai door het huis lopen nadat ze in bed ligt.

De volgende morgen wordt ze wakker van het gepraat van Anastacia Van Emeryck-Reehorst|Anastasia, die naar haar bediendes vraagt. Als Anna haar uitlegt dat haar ochtenddrankje altijd klaarstaat, biedt ze aan deze te brengen. Ze hoort Kai nogmaals als hij op de zolder rondloopt. Ze is blij dat ze naar school kan, maar ze vindt dat Anna een beetje 'apart' is. Ze vindt de jongens (Pim en Raf) aardig, maar vindt het raar dat Marcel overal sambal over gooit.

Als Sterre zich aan het klaarmaken is voor school, vraagt Anna wat 'een school' nu precies is, waarop Sterre haar uitleg geeft. In de badkamer hoort ze iemand haar naam noemen ( dit is Emily). Op school hoort ze Raf zingen in samenwerking met de piano, en gaat kijken. Ze wordt er stil van. Raf snapt haar echter als ze haar boek laat vallen, waarna hij zich weg haast, zeggende dat ze het niet had mogen horen.

In het musicallokaal praat ze tegen 'Muis' en vraagt ze zich af wat Raphael nu van haar moet denken. Op weg naar het internaat is ze diep in gedachte verzonken. Terug thuis vertelt ze haar moeder aan de telefoon dat ze rare dingen ziet en hoort. Haar moeder suggereert dat ze iets leuks kan gaan doen met een van haar nieuwe huisgenoten.

Kort erna hoort ze de stem opnieuw en ziet ze Emily ook voor het eerst. Ze is beschaamd over het feit dat Raf en Ana zagen dat ze Emily zag en hen vroeg of ze Emily ook konden zien. Terug op haar kamer vraagt Ana of ze haar haar wilt kammen. Sterre vraagt zich af wie het meisje is.

In de badkamer probeert ze de goede woorden te vinden om Ana te vragen iets leuks met haar te gaan doen. Zij en Ana ontdekken als snel een juwelenwinkeltje in het dorp. Sterre schrikt van de juweliersvrouw, maar de vrouw stelt haar gerust. Als de juweliersvrouw begint over de toekomst voorspellen, is Sterre erg terughoudend. Ze zegt uiteindelijk dat ze haar toekomst liever niet weet. Sterre vindt het helemaal verdacht als de vrouw haar met haar naam aanspreekt, vermits ze deze niet gezegd heeft. Op weg naar huis vertelt Ana tegen haar dat ze zeker weet dat zij en Raf voor elkaar gemaakt zijn.

Terug thuis krijgt ze van Ana een cadeautje. Het blijkt de gevoelenssteen te zijn, die in het juwelierswinkeltje lag. Ze vertelt haar knuffelkat Muis over de steen, maar plots kleurt deze zwart en hoort ze Emily opnieuw. Emily vraagt haar om hulp, maar Sterre panikeert en vraagt haar weg te gaan. In de badkamer vraagt zich af waarom Emily steeds om hulp smeekt. Kort erna krijgt ze een idee, en wil ze bewijzen dat Emily echt is.

Ze vertrekt uit de badkamer, maar loopt tegen Raf aan en laat Muis vallen. Raf vraagt hoe de knuffel heet, en dit vertelt ze hem op een nogal ongemakkelijke manier, waarna de steen rood kleurt. In de living is Sterre wat aan het lezen, waarna Ana opnieuw tegen haar begint over jongens.

Kort erna vertelt ze over Emily tegen Ana, en gaan ze samen op Emily wachten. Ana vraagt om hoe laat ze heeft afgesproken, maar Sterre zegt dat ze gelooft dat het meisje zal komen. Ze vraagt vervolgens of Ana altijd een zonnebril moet dragen. Ana antwoordt dat ze de bril enkel kan uitdoen als het dimlicht brandt. Kort erna doet ze het dimlicht aan, waarna Ana de bril kan afzetten. Als Arlène binnenkomt en het normale licht aandoet, beveelt Anastasia dat ze het normale licht uitdoet. Kort erna vertelt Ana over haar aandoening tegen Sterre en zegt dat ze de enige is met zo een aandoening, waarop Sterre zegt dat ze niet de enige is (Sterre heeft tast, wat haar ook problemen geeft). Ana vraagt aan haar of ze zeker is dat ze zich Emily niet verbeeld heeft, maar Sterre zegt dat het echt is. In haar droom ziet ze Emily opnieuw. Sterre schrikt wakker en doet het licht aan. Ana schrikt ook wakker van het licht en geeft Sterre gelijk onder haar voeten vanwege haar ogen. Ze biedt onmiddellijk haar excuses aan. Kort erna zegt ze tegen Ana dat ze een nachtmerrie had (eigenlijk zag ze Emily).

De volgende ochtend loopt ze tegen Raf op, waardoor hij zijn papieren met muziek op de grond laat vallen. Als ze hem helpt met opruimen raakt Raf even haar hand aan, waardoor er een soort connectie tussen hen twee ontstaat (de Vijf zijn verbonden door hun unieke krachten). Op weg naar school blijft ze zich afvragen waarom ze het meisje ziet en dat iedereen haar raar vindt. Uiteindelijk besluit ze dat zo 'normaal' mogelijk gaat doen. Op school hoort ze het meisje nu ook overdag. Ze vlucht snel het kantoor van Hubertus in. Binnen in het kantoor hoort ze de padden van Hubertus kwaken. Ze gaat kijken, maar dan komt de directeur binnen. Hubertus spreekt haar aan en vraagt wat ze in zijn kantoor doet. Ze antwoordt dat ze dacht dat zijn kantoor het toilet was. Ze zegt tegen de man dat ze zich vergist heeft en maakt zich uit de voeten.

In het musicallokaal tikt Camilia haar lichtelijk op de vingers omdat ze laat is. Sterre verontschuldigt zich, zeggende dat ze het niet kon vinden. De lerares vraagt haar gelijk een soloact op te voeren. Ze voelt zich erg ongemakkelijk. Ze kiest uiteindelijk een mopje als act. De klas applaudisseert uit beleefdheid.

Als ze Raf hoort spelen is ze erg onder de indruk. Terug in de gang denkt ze over hem na. Hierdoor hoort ze Ana's gezeur nauwelijks. Kort erna gaat ze het musicallokaal terug binnen en verstopt ze zich in een koffer vol verkleedkleren, als ze Raf hoort arriveren.

Op weg naar huis en thuis hoort ze Emily weer. Arlène vraagt of alles oké is, en ze antwoordt van wel.

s'Avonds belt ze haar moeder op en zegt ze dat ze naar huis wilt. Haar moeder antwoordt dat ze moet volhouden, en Sterre belooft het nog wat vol te houden.

Op de meisjeskamer vraagt Ana of ze wat wilt zingen, maar Sterre antwoordt dat ze dat niet kan. Onder druk van Anastasia zingt ze toch iets. Raphael hoort Sterre zingen en is gelijk onder de indruk. Ana onderbreekt haar snel (Ana kan niet zingen).

In bed beseft Sterre dat ze de gemoedssteen kwijt is (Hubertus heeft deze). In haar droom laat Emily haar een soort druïdeteken zien en ook een portaal. Ze krijgt van Emily een ketting met Emily's naam op. Als ze wakker schrikt, heeft ze het hangertje vast. Als ze wil vertrekken naar school, komt ze Arlène tegen die zegt dat ze niet bij het ontbijt was. Sterre antwoordt dat ze zich had overslapen. Arlène geeft haar vervolgens haar middageten mee, nogmaals zeggend dat Sterre altijd bij haar terrecht kan.

Op school zoekt ze in de bib naar antwoorden in de hoop het teken dat ze zag, te vinden. Terwijl ze aan het zoeken is, komt ze Raphael tegen. Sterre begint uit te leggen wat ze gedroomd heeft, en merkt op dat Raf haar wel niet zal horen met de koptelefoon die hij draagt. Raf antwoordt dat hij het net wel hoort en vertelt over zijn overgevoelig zintuig. Ze vraagt aan hem of ze haar raar vindt, maar Raf zegt van niet. Hij vraagt naar het teken, maar Sterre zegt dat het gewoon een droom was die heel echt leek. Kort erna geeft ze zichzelf een uitbrander, denkend dat hij nu ook wel zal denken dat ze gek is.

In de geschiedenisles krijgt ze het vreemde symbool niet uit haar hoofd en begint het te tekenen. Leopold tikt haar op de vingers. Sterre is gekwetst omdat Marcel haar een heks begint te noemen nadat hij haar cursusblok met de tekening heeft afgepakt en deze heeft laten zien aan Leopold. De man vraagt hoe ze aan het symbool komt, maar ze steekt het papier snel weg.

Op weg naar huis geeft Sterre zichzelf een uitbrander. Ze besluit uiteindelijk opnieuw naar het kruidenwinkeltje te gaan waar ze het vreemde teken dat ze tekende voor het eerst zag. Thuis in haar kamer vraagt ze zich af hoeveel een boek zou kosten, want ze wil leren over de druïdes. Ana komt hun kamer binnen en begint te zeuren over Marcel en jongens. Sterre vertelt tegen Ana dat ze naar het dorp gaat, waarna Ana zegt dat ze mee wilt. Helaas verliest ze haar portemonnee. Op weg naar het kruidenwinkeltje denkt ze na over het teken en wat Marcel zei terwijl Ana bezig is over haar zangtalenten (Ana kan eigenlijk niet zingen), en over hoe belangrijk de musical wel is.

In het kruidenwinkeltje vindt ze een boek genaamd 'Heksen en magie'. Ze wilt het boek net pakken, als Ana vraagt aan Sterre welke oorbellen ze het mooist vindt. Ze pakt het boek en slaat het open, en vindt het vreemde druïdeteken vrijwel meteen. De juweliersvrouw vraagt of ze iets gevonden heeft, en Sterre zegt van wel: een boek, maar ontdekt dat ze haar portemonnee kwijt is. De juweliersvrouw zegt dan dat ze het boek zal lenen aan haar, tot grote dankbaarheid van Sterre.

Thuis leest ze wat in het boek dat ze ten leen kreeg van de juweliersvrouw. Ze beseft dat Emily een verschijning was, net als het vreemde teken. Ze is bang dat Marcel gelijk had (dit is niet zo).

Aan tafel begint Marcel haar weer te plagen. Dit kwetst Sterre. s'Ochtends ontdekt ze dat ze het boek kwijt is, en is hierom lastig op zichzelf. Als ze aan het zoeken is in de keuken, komt Raphael binnen en vraagt wat ze kwijt is. Ze legt uit dat ze een boek, dat over heksen gaat kwijt is. Ze verzint ter plekke dat ze een spreekbeurt houd, waarna ze zo snel als ze kan de keuken uit gaat. In de badkamer 'praat' ze tegen Muis, zeggend dat Raf nu ook wel zal denken, dat ze 'een heks' is. Marcel komt binnen in de badkamer, en begint haar te plagen, maar Sterre bijt deze keer van zich af.

Terug in haar kamer besluit ze, dat ze weg wilt uit het huis. Kort na haar besluit pak ze haar koffers, maar vlak voordat ze echt vertrekt, verschijnt Emily die haar smeekt te blijven, zeggend dat zonder haar alles verloren is. Sterre belt haar moeder en zegt dat ze naar huis komt. Aan de telefoon verteld ze haar moeder over de schim, die ze ziet. Ze krijgt van haar moeder te horen, dat ze Arlène in vertrouwen moet nemen. Als Arlène de meisjeskamer in komt, stuurt ze Sterre naar school.

Sterre krijgt van Arlène een schildersezel cadeau, waarop Anastacia zich onmiddellijk kandidaat stelt als model. Hierdoor krijgt Sterre steeds meer vertrouwen in de gastvrouw en na een gesprek met Muis besluit ze de volgende dag alles te vertellen aan Arlène. Wat ze allemaal te weten is gekomen over de heksen enzovoort. s'Nachts verschijnt Emily terug aan haar bed. Het meisje legt uit dat ze Arlène niet mag vertrouwen. Emily vraagt haar opzoek te gaan naar het vreemde teken.

Achteraf besluit Sterre om toch niets aan Arlène te zeggen, maar dit valt haar zwaar. Ana laat haar het kaartje ziet, wat aangeeft dat ze zich ingeschreven heeft voor de audities van de musical. Gedurende de dag voelt ze zich slecht op haar gemak, en tijdens de geschiedenisles begint ze opnieuw het teken te tekenen. Na de les probeert Leopold erachter te komen hoe ze het in feite kent. Sterre liegt en zegt dat ze het niet meer weet.

In de muziekles moet ze samen met Raf elkaars spiegelbeeld uitbeelden. Dit lukt vrij goed, maar kort erna verliest Sterre even haar evenwicht. Raphael vangt haar min of meer op.

In de schoolbib vindt ze het heksenboek dat ze kwijt was terug in de prullenmand. Als Pim en Marcel langskomen, verstopt ze het boek snel onder haar jas. Op weg naar buiten loopt ze tegen Raf op. Sterre brengt het heksenboek terug naar het juwelierswinkeltje, niet wetend dat Pim en Marcel haar volgen. In het juwelierswinkeltje vraagt ze de vrouw iets tegen verschijningen. Ze krijgt een steen van de juweliersvrouw.

Achteraf denkt ze dat alles weer normaal is en ze is weer vrolijk gezind. De euforie is echter van korte duur wanneer de boodschap die Raphael voor haar had achtergelaten door Anastasia gevonden wordt. Die nacht hoort ze vreemde geluiden op de gang, en zenuwachtig gaat ze op onderzoek uit. In de hal loopt ze in de heksenval van Marcel. Ze weet zich te bevrijden, maar wordt betrapt door Hubertus. De man vraagt wat ze doet op de gang en stuurt haar naar bed, maar raakt haar hand aan waardoor Sterre ijs op haar handen krijgt. Als ze Arlène hoort binnenkomen, doet ze net of ze slaapt.

Als Arlène de volgende ochtend vraagt of ze ziek is, zegt ze dat ze zo opstaat.

Als Leopold vraagt dat Sterre de les opent, vlucht ze weg uit de klas nadat Marcel haar weer eens pest. Sterre is aan het huilen op de gang, waarop Ana probeert haar te troosten. Als Pim de meisjeskamer inkomt, vraagt hij of dat hij haar kan spreken, maar Sterre blokt hem af. Pim laat vervolgens haar handschoentje bij haar achter.

Als ze ontdekt dat ze Muis kwijt is, haalt ze alles overhoop. In de badkamer krijgt ze een briefje van Marcel, waarin hij haar bedreigt. Op het bospad krijgt Sterre nieuwe instructies van Marcel. Hij wilt dat ze de 'paddenspreuk' ongedaan maakt. Arme Sterre weet er geen en verzint maar wat. Marcel zegt vervolgens dat ze naar school moet gaan. Daar laat hij haar weten dat ze padden moet 'kussen'. Gelukkig wordt ze geholpen door Pim. De twee verstoppen zich als ze Hubertus horen komen. Ze is heel blij als Pim erin slaagt Muis te vinden voor haar. Terug in het huis zegt ze tegen Pim dat ze echt naar huis wilt gaan, omdat dat ze niet in Anubis hoort. Als Pim dit hoort probeert hij Sterre uit te leggen dat ze echt geen heks is, zeggend dat ze het teken dat ze zag een druïdeteken is. Pim belooft haar alles uit te leggen, vanavond in de badkamer.

TriviaEdit

  • Sterres druïdeteken is de uil.