Wikia

Raphael Salomons is een van de hoofdrolspelers uit de spin-off serie: Het Huis Anubis En De Vijf Van Het Magische zwaard (2010-2011). Hij wordt vertolkt door Roel Dirven.

AchtergrondEdit

Het vroege levenEdit

Raphael heeft een bijzondere jeugd gehad. Zijn vader Mr. Salomons is een trompettist, zijn moeder is jong overleden en daarom is hij al snel meegegaan met zijn vader en tussen de muzikanten opgegroeid.

ZintuigEdit

Raphaels zintuig is gehoor. Hij kan hierom heel goed horen. Zijn gehoor is echter zijn aartsvijand; hij hoort van alles als hij zijn koptelefoon niet op heeft. Nadat hij in seizoen 2 Van De Vijf Van Het zwaard zijn zintuig heeft ontwikkeld kan hij goed geluiden horen op extreem verre afstand.

UiterlijkEdit

Raphael heeft bruin haar en bruine ogen.

PersoonlijkheidEdit

Raphael is eigenzinnig, talentvol, rationeel, een denker en heel punctueel en ietwat mysterieus.

Verschijningen Edit

Seizoen 1 Edit

We ontmoeten Raf voor het eerst als hij aan het oefenen is op zijn piano onder toeziend oog van zijn strenge vader. Terwijl zijn vader hem vertelt over de brief die hij van Arlène heeft gekregen.

Op weg naar het huis is hij aan het bellen met zijn vader, die hij belooft te oefenen met de piano zodra hij binnen is. Raphael wilt net het huis gaan verkennen als zijn vader hem belt op de huistelefoon. Op de kamer die hij deelt met Marcel en Pim, wordt hij gelijk uitbundig begroet door Marcel, die zijn koptelefoon afneemt om te luisteren naar zijn 'muziek'. Rafhael hoort nu alles wat er gebeurt op dat moment in het huis en pak snel zijn koptelefoon terug af van Marcel en doet deze terug op.

Aan tafel neemt hij het gelijk op voor Sterre als Marcel haar weer eens begint te plagen met haar handschoenen.

De volgende morgen staat Raphael vroeg op en gaat hij buiten sporten.

Op school is hij aan het spelen op de piano en tegelijk aan het zingen. Sterre hoort dit en gaat kijken. Ze blijft staan luisteren, maar wordt gesnapt door hem, waarna hij vertrekt, zeggende dat ze het niet had mogen horen. Terug thuis speelt hij terug een deeltje van de melodie, maar stopt hier gelijk mee.

Raf belt opnieuw met zijn vader. Die vraagt of hij school met zijn muziekschema kan combineren. Raf antwoordt dat dit goed lukt. Sterre en Ana vragen of hij zin heeft om mee te gaan, maar hij weigert onder druk van zijn vader.

Terug op zijn kamer denkt hij na over wat Sterre zei, maar dan denkt hij over wat zijn vader zei en begint met oefenen. Als hij per ongeluk in de badkamer tegen Sterre oploopt, laat ze haar knuffel Muis vallen. Raf vraagt nogal ongemakkelijk, hoe haar knuffel heet waarop Sterre zijn vraag al even ongemakkelijk beantwoord. Kort erna sluit hij de de badkamerdeur.

In de living denkt hij opnieuw na over Sterre. Als Ana over jongens begint tegen Sterre, vertrekt hij.

Als Raf iets aan het lezen is vraagt Marcel of het spannend is, tot Rafaels grote ergernis.

De volgende morgen loopt Sterre tegen hem op. Ze helpt hem zijn papieren terug te pakken, maar Raf raakt kort haar hand aan, waardoor er een soort connectie is tussen hen twee (de Vijf zijn verbonden door hun unieke krachten).

Op school sluit hij de les in het musicallokaal af met een prachtig pianospel. Iedereen is er stil van. Camilia stelt voor dat hij speelt in de musical die ze gaan opvoeren, maar Raf blokt dit af. Als hij het musicallokaal terug binnenkomt begint hij te spelen op de piano, niet wetend dat Sterre zich in een verkleedkist heeft verstopt. Hij speelt een paar noten van zijn eigen liedje, maar stopt hier gauw mee.

Als Raf uit de badkamer komt, hoort hij Sterre zingen en vindt het prachtig. Als Ana juist uit de meisjeskamer komt, zegt ze tegen hem dat zij aan het zingen was (Ana kan niet zingen).

In de bib van de school spreekt hij Sterre aan nadat hij hoorde dat ze iets zocht. Sterre begint hem te vertellen wat ze gedroomd heeft. Kort erna zegt Sterre tegen hem dat hij haar wel niet zal horen met die koptelefoon. Hij antwoordt juist wel en vertelt over zijn overgevoelig zintuig. Als Sterre begint over de musicalaudities, verandert hij snel van onderwerp en vraagt hoe het teken eruit zag. Ze zegt dat het gewoon een droom was, die heel echt leek. Raf hoort haar kort erna zeggen dat hij nu wel zal denken dat ze gek is, maar hij lacht hier wat mee nadat Sterre vertrokken is.

Thuis is hij aan het oefenen op de piano terwijl Marcel 'een geestenval' aan het opzetten is, tot zijn grote ergernis. Het irriteert hem zo dat hij de jongenskamer verlaat.

Aan tafel vraagt Arlène of hij niet meedoet met de musical, maar Raf antwoordt dat hij niet van musicals houdt. Een paar minuten later gaat de telefoon en hij zegt dat het zijn vader zal zijn. Zijn vader eist dat hij meer oefent met spelen en dat hij beter zijn best doet op school.

Als hij s'ochtends de keuken in komt, hoort hij Sterre tegen zichzelf praten over iets dat ze kwijt is. Raf vraagt wat ze kwijt is, waarop ze antwoordt dat ze een boek, dat over heksen gaat, verloren is en dat ze een spreekbeurt doet over heksen (Sterre verzint dit ter plekke).

Op school besluit Raf, tegen de bevelen van zijn vader in, zich toch in te schrijven voor de musical. Helaas twijfelt hij, en schrijft hij zich uiteindelijk toch niet in voor de musical. Camillia probeert hem op andere gedachten te brengen en stelt voor om te oefenen. Ze vindt het zonde dat zo'n talent niet zou mogen meespelen. Maar Raf houdt voet bij stuk en weigert mee te doen.

Raphael is geïrriteerd over het gefluister van Pim en Marcel, waarop hij vraagt dat ze niet gewoon kunnen gaan slapen.

De volgende dag wisselt hij een aantal zenuwachtige blikken met Sterre. Als Raf aan het bellen is met zijn vader, legt hij uit dat hij beloofd had niet mee te doen met de musical. In de muziekles moet hij samen met Sterre hun spiegelbeeld, uitbeelden. Sterre verliest echter haar evenwicht, waarna hij, haar min of meer opvangt. Na de muziekles roept Camilia hem, bij zich. Camilia vraagt waarom hij zich niet inschrijft voor de musical, zeggend dat hij zelf moet besluiten wat hij wilt en niet zijn ouders.

Na lang denken schrijft hij zich toch in voor de musical, onder de fictieve naam Paulo. Hij begint ook steeds meer naar Sterre te kijken en uiteindelijk laat hij een papiertje voor haar achter op haar bed, waarop staat dat hij samen met haar auditie wilt doen. Deze boodschap komt echter bij Anastasia terecht.

Raphael vraagt aan Pim of hij iets van Sterre heeft gehoord. Aan tafel vraagt hij aan Ana waar Sterre is, waarop Ana snel een excuus verzint. Als Ana s'avonds over de musical begint bij het eten, verlaat hij snel de tafel.

TriviaEdit

  • Raphaels druïdeteken is de wolf.