Wikia

Pim Versteeg is een van de hoofdrolspelers uit de spin-off serie Het Huis Anubis En De Vijf Van Het Magische Zwaard (2010-2011). Hij wordt vertolkt door Alex Molenaar.

AchtergrondEdit

Het vroeg levenEdit

Pim komt uit een arme familie. Zijn ouders hebben een vuilstortplaats waar hij veel tijd doorbracht. Pim is vanwege dit een echte overlever geworden.

ZintuigEdit

Pims zintuig is reuk. Hierdoor valt hij flauw bij hele sterke geuren. Daarom spuit hij de hele dag met deo om deze geuren te onderdrukken, zodat hij niet wordt lastiggevallen door geuren van buitenaf. Als hij zijn zintuig heeft ontwikkeld in seizoen 2 van De Vijf Van Het Zwaard kan hij andere geuren elimineren door te ademen.

UiterlijkEdit

Pim heeft bruin haar en blauwgrijze ogen.

PersoonlijkheidEdit

Pim is een overlever, een observator, vliegensvlug, slim, een uitvinder, en een zeer goede detective.

Verschijningen Edit

Seizoen 1 Edit

We ontmoeten Pim voor het eerst als hij de brief leest die Arlène hem stuurde. Hij vraagt zich af hoe zijn ouders dit hebben kunnen betalen. Hij wil weten wie Arlène is en begint een onderzoek. Pim arriveert als eerst in het huis en kijkt wat rond. Kort erna ontmoet hij de huisvrouw, die hem gelijk sinaasappelsap geeft. Arlène wijst Pim vervolgens zijn kamer.

Een paar minuten later begint hij wat rond te neuzen in Sterre haar kamer voor zijn 'onderzoek' naar haar. Hij doet ook 'onderzoek' naar Marcel, Anastasisa en Raf.

Pim wordt kort erna uitbundig begroet door Marcel, die nieuwsgierig is naar al zijn spullen. Dit tot Pims grote ergernis. Hij stelt zich voor aan Sterre en Raphael en nodigt Sterre uit om mee aan tafel te komen zitten.

De volgende morgen volgt hij Raf, waarna hij ontdekt dat zijn kamergenoot aan sport doet. Hij hoort het gedroom van Marcel aan, die al praat over Anna en hem. Marcel vraagt aan Pim of Sterre niks voor hem is.

Pim opent zijn kluisje en Marcel probeert hem na te doen, maar dit lukt niet echt. Bij de lunch vertelt Marcel aan hem dat hij niks geloofd van die druïderituelen, maar Pim antwoordt dat een echte detective niks uitsluit. Hij gaat verder op onderzoek uit en ontdekt de werkkamer van het schoolhoofd. Hij wordt gesnapt door Marcel en dringt bij Marcel erop aan stil te zijn. Kort erna worden zowel hij als Marcel gesnapt door Hubertus, het schoolhoofd. Pim is boos als blijkt dat Marcel, zijn recorder in het kantoor van Hubertus heeft laten liggen.

Terwijl Marcel voor afleiding zorgt, gaat Pim het kantoor van Hubertus weer in en zoekt hij zijn recorder. Hij moet zich echter snel verstoppen als Hubertus opnieuw binnenkomt in zijn kantoor. Als zijn deo-alarm afgaat hoort Witteke dit (ze bleef achter in Hubertus zijn kantoor). Een paar minuten later verliest Pim het bewustzijn. Marcel kan hem snel bijbrengen, waarop hij naar zijn deo vraagt. Pim spuit vervolgens met zijn deo, waarna hij snel weer bij zijn positieven is.

Terug thuis spreekt Pim in zijn recorder in wat hij ontdekt heeft. In de gang ontdekt hij voetafdrukken van Kai, als hij naar de badkamer gaat, om zijn deo te spuiten ziet hij een bericht van Marcel op de spiegel: 'Sorry Pim vrienden?'. Kort erna komt Marcel de badkamer binnen, maar Pim sluit de deur voor zijn neus. Als hij wat later de jongenskamer binnengaat, wordt hij getrakteerd op een 'sorry'-rap van Marcel. Uiteindelijk aanvaardt hij Marcels uitgebreide excuses.

Kort erna vraagt Pim of Marcel een geheim kan bewaren en vraagt dat hij het zweert. Kort erna vertelt hij Marcel alles. Marcel gelooft hem niet, waarna hij Marcel de voetstappen laat zien met zijn speciale voetstappenbril. Hij zet zijn onderzoek naar de vreemde voetstappen verder. Marcel ontdekt dat de voetstappen naar beneden leiden. Kort erna komen ze uit bij een deur die op slot blijkt te zitten. Plots gaat de deur open en hij en Marcel vluchten weg. Veilig en wel in hun kamer, slaagt hij erin om een afdruk te maken van de gevonden voetstappen.

Aan tafel tikt hij Marcel op de vingers als hij begint over hun onderzoek en legt uit dat je nooit iets zegt over een onderzoek.

Te midden van de nacht maakt hij Marcel wakker zodat ze samen verder op onderzoek uit kunnen voor de voetstappen die ze hebben gevonden. Aangekomen bij de vreemde deur probeert Pim deze open te breken via een zelfgemaakte inbreekset. Helaas mislukt dit. Pim hoort Kai achter de deur rondlopen. Kort erna vertrekken hij en Marcel, wetende dat Kai naar buiten zal komen. Ze verbergen zich achter de jassen.

Terug in hun kamer spreekt Pim in zijn recorder in dat hun 'missie' om te ontdekken wat achter de deur zit mislukt is. Hij besluit morgenochtend vingerafdrukken te nemen van de klink, zeggende dat hij blijft doorgaan totdat hij weet wat er met het huis aan de hand is. De volgende ochtend is hij bezig met de klink van de deur om vingerafdrukken te verzamelen, maar Arlène komt aanlopen en vraagt of hij goed geslapen heeft. Hij weet een vingerafdruk op plakband te krijgen en gaat dit verder uitzoeken.

Als Marcel aan het luisteren is met een glas, doet Pim hem schrikken, waarop hij zegt dat een detective altijd op zijn hoede is. Hij geeft vervolgens Marcel wat van zijn eigen materiaal, kort erna zegt Marcel dat hij Ana hoort. Hij laat Marcel ook weten dat de vingerafdrukken gelukt zijn. Hij pakt het afluistermateriaal een paar seconden later terug af, zeggende dat ze nu vingerafdrukken moeten verzamelen, van elke bewoner. Op school beseft hij dat Marcel niks snapt van heel dat vingerafdruk-gebeuren.

In het musicallokaal laat hij zijn talenten als speurneus zien aan Camilia aan de hand van chips. Camilia feliciteert Pim met zijn act.

In het lunchlokaal trekt Pim Marcels papier-marchee van zijn hoofd. Hij zegt tegen Marcel dat hij nu vingerafdrukken zal nemen op de juiste manier: door geduld te hebben met Ana. Pim pak een leeg yoghurtje uit de vuilnisbak, dat Ana gegeten heeft. Hij zegt tegen Marcel dat daar vingerafdrukken van haar op zullen staan.

Op hun kamer is hij lastig op Marcel die hem afleidt terwijl hij de afdrukken van de andere bewoners onderzoekt. Het is snel duidelijk voor Pim dat geen van de andere bewoners de vingerafdrukken op de vreemde klink hebben gemaakt. De volgende dag zet hij een glas klaar voor Arlène zodat hij haar vingerafdrukken te pakken krijgt. Pim maakt Marcel tot twee keer toe wakker en geeft hem een uitbrander omdat hij alweer lag te slapen. De twee krijgen Arlènes vingerafdrukken te pakken en gaan ervandoor.

Marcel klaagt tegen hem dat hij moe is, en Pim zegt dat ze zo naar school moeten vertrekken. In de geschiedenisles vraagt hij aan Leopold uitleg over de druïdes.

Pim is lastig als Marcel te laat is, maar Marcel laat hem de Keltische gemoedsteen zien die hij gevonden heeft op Hubertus' kantoor. Pim is helemaal lastig als Marcel zegt dat hij gesnapt is, waardoor Marcel straf heeft gehad. Pim vertrekt met Marcel en legt uit dat ze achter lopen op schema wat betreft hun onderzoek naar de vingerafdrukken. Terug thuis ontdekt hij dat zijn bewijzen zijn verdwenen, en begint te zoeken (Arlène heeft deze weggehaald). Pim besluit vervolgens nieuwe vingerafdrukken te gaan nemen. Hij vraagt Marcel om nieuwe vingerafdrukken te nemen van Arlène. Pim gaat terug naar de vreemde deur voor vingerafdrukken, maar ontdekt dat de deur grondig is schoongemaakt.

Terug op zijn kamer loopt hij in de val van Marcel. Nadat Marcel hem heeft bevrijd uit de val, zegt hij tegen zijn vriend dat ze te maken hebben met een zeer sterke en slimme tegenstander en dat ze dus zeer oplettend moeten zijn. Hij besluit dat hij en Marcel voortaan Arlène zullen schaduwen.

Als Arlène Raf achternagaat om zijn gesprek met zijn vader af te luisteren, gaat Pim haar achterna. Als Marcel binnenkomt in de jongenskamer waar hij ook is, laat Marcel hem het boek zien dat hij heeft gevonden op de meisjeskamer.

s'Ochtends vraagt Pim zich af, wie zijn onderzoek tegengaat. Hij denkt Arlène en Kai. Marcel wil bewijzen dat Sterre een heks is (ze is geen heks), maar Pim keurt het af. Hij vind dat ze beter verder onderzoek doen, naar de vreemde deur.

Terug op de jongenskamer vraagt Marcel zich af, wat er mis is gegaan met zijn plan. Pim antwoord dat hij te overhaast te werk is gegaan en legt uit dat je altijd, een goede voorbereiding moet hebben.

Pim geeft Marcel een paar oefenmissies om te zien of zijn vriend echt klaar is voor een echte missie. Marcel faalt hierin, maar na veel aandringen van Marcel besluit Pim hem nog een kans te geven. Hij geeft Marcel de opdracht om een voorbijganger onopvallend te volgen. Dit loopt mis, waarop Pim de eerste oefenmissie als mislukt beschouwd. Hij laat Marcel vervolgens een van de oudste trucs zien die bij het detective-zijn hoort en vermeldt erbij dat als hij de volgende missie ook verprutst, Marcel hem niet meer mag helpen. Als Sterre voorbijkomt, verstopt hij zich en beveelt Marcel dit eveneens te doen. Helaas ziet Sterre Marcel onmiddelijk, waarna Pim ook deze oefenmissie als gefaald beschouwd. Pim geeft Marcel nog een laatste opdracht: hij moet mensen in de gaten houden.

Ondanks de smeekbeden van Marcel, is Pim niet geneigd om hem een nieuwe kans te geven. Na veel overwegen en piekeren kan hij het toch niet over zijn hart krijgen Marcel te laten staan. Hij legt een paar details van de missie uit en wacht tot de nacht valt om te starten. Wanneer iedereen lijkt te slapen, maakt hij Marcel wakker en ze willen op pad gaan. Echter, Arlène heeft hen eerder op de dag afgeluisterd en wacht hen op. Arlène stuurt Pim en Marcel terug naar bed, 10 min later proberen ze opnieuw. Via zijn eigen gemaakte gereedschap hoort hij dat er mensen, binnen zijn achter de vreemde deur. Een paar min later komt Hubertus uit de deur, en ziet Pim het vreemde teken, dat Sterre onlangs in les tekende. De volgende dag tekent hij het zelf. Kort erna blijft Marcel volhouden dat Sterre een heks is, maar daar heeft Pim geen oren naar. Hij vindt dat er eerst meer bewijs verzameld moet worden.

Wanneer hij het lokaal van Leopold binnenglipt, schrikt hij zich een hoedje als hij een boek ziet met op de kaft het mysterieuze teken van Sterre. Pim vindt het raar dat hun geschiedenisleraar zo een boek heeft. Hij probeert het boek op te zoeken in de schoolbibliotheek, maar ontdekt snel dat deze nergens te vinden is. Pim wordt bovendien nog eens betrapt door Witteke, de bibliothecaresse. Als Marcel de schoolbibliotheek binnenkomt, zegt hij tegen Pim dat alles een groot complot is. Als de twee vrienden het boek lezen dat Marcel eerder van Sterre stal, worden ze betrapt door Hubertus. Pim steekt het heksenboek snel achter zijn rug. Als Marcel eruit flapt dat het een heksenboek is, kan Pim niets anders doen dan het boek aan Hubertus geven.

Hij en Marcel achtervolgen Sterre als Marcel laat weten dat Sterre het heksenboek heeft. Pim moet Marcel aanhoren als hij over Ana praat. Marcel blijft ervan overtuigt dat Sterre een heks is en praat erover tegen Pim. Later gaan ze naar het kleine winkeltje waar Sterre een keer heen is gegaan om nog meer onderzoek te doen. Ze worden echter betrapt, waarop Pim snel een smoes verzint waarom ze daar zijn. Later op de dag zet hij, samen met Marcel, een heksenval op in de hal. Sterre loopt erin, waarop Pim en Marcel haar vast proberen te houden. Uiteindelijk mislukt hun poging.

Pim is lastig op Marcel als blijkt dat Marcel Sterres handschoentje heeft meegenomen en al helemaal als Marcel blijft volhouden dat Sterre een heks is. Hij vindt dat ze niet genoeg bewijs hebben. Als Marcel hem uitlegt dat hij Sterres handschoentje als chantagemiddel wilt gebruiken, keurt hij dit af.

Kort erna ontdekt hij dat het vreemde teken dat Sterre tekende geen heksenteken is. s'Ochtends pakt hij het telefoonboek uit de lade in de keuken. Op school gaat hij naar het lokaal van Leopold en peutert diens boekentas open door middel van wat slim gereedschap. Hij vindt het boek dat Leopold eerder bij zich had in de tas, en ook daar blijkt het druïdeteken op te staan. Pim wisselt het boek van Leopold om met het telefoonboek dat hij eerder pakte. Helaas wordt Pim gesnapt door de geschiedenisleraar. Pim verzint snel een excuus, zeggend dat hij erg geïnteresseerd is in de druïdes. Een halfuur later kan Pim eindelijk wegkomen.

Als hij het boek van de geschiedenisleraar opendoet, komt hij te weten dat het teken van Sterre een druïdeteken is. Thuis ontdekt hij een afgesloten deel van het geheimzinnige boek van de geschiedenisleraar. Pim probeert het te openen, maar brandt zich. Pim geeft Sterre haar handschoen terug, zeggend dat hij haar wilt helpen. Op de jongenskamer probeert hij het afgesloten deel van het boek van Leopold meerdere malen te openen, maar alle pogingen falen. Pim ontdekt eveneens dat Marcel Sterres knuffelkat Muis heeft. Hij komt ook te weten dat Marcel Sterre chanteert. Pim schiet Sterre gelukkig te hulp op het moment dat ze een van Hubertus' padden moet kussen van Marcel. In het kantoor van Hubertus verstoppen Pim en Sterre zich nadat ze het schoolhoofd horen komen. Sterre is hem heel dankbaar als hij Muis voor haar weet te vinden.

Terug in Anubis vertelt Sterre tegen hem dat ze echt naar huis wilt, omdat dat ze niet in Anubis hoort. Als reactie hierop legt Pim tegen haar uit dat ze echt geen heks is en dat het teken dat ze zag een druïdeteken is. Hij belooft Sterre alles te vertellen wat hij heeft ontdekt, vanavond.

Trivia Edit

  • Pims druïdeteken is de hond.