Wikia

Marcel Keizer is een van de hoofdrolspelers uit de spin-off serie Het Huis Anubis En De Vijf Van Het Magische Zwaard  (2010-2011). Hij wordt vertolkt door Juliann Ubbergen.

AchtergrondEdit

Het vroege levenEdit

Marcel komt uit een hotelfamilie. Hierdoor heeft hij extreem veel tijd van zijn leven doorgebracht in hotels en natuurlijk bij de buffetten van het hotel. Zijn familie zit goed in de slappe was, maar loopt daar niet mee te koop. Ze gooien het geld niet over de balk maar gaan er zuinig mee om. Alleen op eten wordt nooit bespaard.

ZintuigEdit

Marcel heeft hele gevoelige smaakpapillen. Als hij iets eet, krijgt hij beelden binnen van wat er met het eten gebeurd is; bijvoorbeeld dat er een hond op geplast heeft of dat er speeksel op zit etc. Om deze beelden weg te houden, gooit Marcel overal sambal op met een allesoverheersende smaak. Als Marcel zijn zintuig heeft ontwikkeld in seizoen 2 en De Vijf Van Het Zwaard, krijgt hij beelden van wat anderen van plan zijn, ten goede of ten kwade, als deze het voorwerp vast hebben gehad.

UiterlijkEdit

Marcel heeft een donkere huidskleur en zwarte ogen.

PersoonlijkheidEdit

Marcel is een beetje een clown die zeer aanwezig is. Hij is onbeschaamd, lomp en niet al te slim. Marcel heeft een rijke fantasie en een paddenfobie.

Verschijningen Edit

Seizoen 1 Edit

We ontmoeten Marcel voor het eerst in de keuken van restaurant van zijn ouders, waar een van de koks hem de brief geeft, die Arlène opstuurde. Hij is dol enthousiast als blijkt dat hij naar Het Huis Anubis mag. Op zijn weg naar het huis komt hij Sterre tegen, waarna hij gelijk haar knuffelkat afpakt en haar begint te plagen. Serre vindt dit niet leuk en dringt er op aan het beestje terug te krijgen, wat Marcel doet. Marcel is zelf echter verdwaald en blijft rondjes lopen, om een boom zonder dat hij dat echt beseft.

Geluk bij ongeluk vindt Marcel het huis, uiteindelijk toch. Hij is ietwat verbaast als hij Sterre ontmoet, in de keuken en begint Sterre opnieuw, te plagen.

Als hij Raf ontmoet, begroet hij de nieuwkomer uitbundig. Hij neemt Raf zijn koptelefoon af, om te luisteren naar 'zijn muziek'. Raf pakt het ding snel terug en legt uit dat hij gevoelige oren heeft, waarna Macel zijn excuses uitgebreid aanbied. Als hij Pim spullen ziet is hij gelijk nieuwsgierig, dit tot enorme ergernis van Pim.

Aan het ontbijt gooit hij wat sambal over Sterres cornflakes. Gelukkig voor haar zorgt Arlène ervoor dat ze een nieuw kommetje krijgt, na Marcel lichtelijk op de vingers getikt te hebben. Hij droomt al over Anna en deltavliegen. Hij vraagt aan Pim of Sterre niks voor hem is.

Op school probeert hij Pims voorbeeld te volgen en detective te spelen. Doordat hij te laat aankomt in de les, moet hij als straf van Leopold een evenwichtstest doen. Bij de lunch zegt hij tegen Pim dat hij niks gelooft van die rituelen. Hij snapt Pim in de werkkamer van het schoolhoofd en vraagt wat hem aan het doen is, maar Pim dringt erop aan stil te zijn. Kort erna worden beide betrapt door Hubertus het, schoolhoofd. Pim is kwaad op hem als blijkt dat hij de recorder in het kantoor van het schoolhoofd heeft laten liggen. Pim wil dat Marcel het oplost.

Marcel verkleedt zich en loopt dan door de gangen, zodat Pim zijn recorder kan pakken. Marcel moet zich echter snel verstoppen voor het schoolhoofd als deze beseft dat het geen 'echte aap' is. Nadat Hubertus vertrokken is, gaat hij Pim zoeken en treft hij zijn vriend bewusteloos aan. Marcel weet hem gelukkig bij te brengen, waarop Pim vraagt zijn deo te pakken.

Marcel is lastig als blijkt dat Pim nog steeds boos op hem is en probeert het goed te maken. Als Pim de badkamer inkomt, ziet hij het bericht van Marcel. Kort erna komt Marcel binnen met een bloem in zijn hand, maar Pim doet de deur toe. Als Pim later de jongenskamer binnen gaat, doet Marcel een 'sorry' rap. Kort erna haalt hij een grapje uit met Pim.

Als hij opnieuw nieuwsgierig wordt naar Pim zijn onderzoek, vraagt die of hij een geheim kan bewaren en dit ook zweert. Marcel doet dit, waarna Pim hem alles vertelt. Kort erna laat Pim hem de voetstappen zien met zijn speciale voetstappenbril. Marcel merkt op dat de voetstappen naar beneden leiden. Ze komen uit bij een deur, maar deze blijkt op slot te zitten. Plots gaat de deur open en hij en Pim vluchten weg. Veilig in hun kamer, weet Pim een afdruk te maken van de voetstappen. Hij denkt dat een geest is en begint te flippen.

Aan het dessert begint Marcel over hun onderzoek, waarop Pim hem op de vingers tikt, zeggende dat je nooit iets zegt over een onderzoek.

Op de jongenskamer vraagt Marcel aan Raf of het spannend is wat hij aan het lezen is. Pim maakt Marcel midden in de nacht wakker, zodat ze samen verder kunnen met hun onderzoek naar de voetstappen. Marcel stelt Pim verschillende vragen bij de deur, maar Pim hoort Kai komen waarna ze zich verbergen achter de jassen die in de hal hangen. Nadat Kai weg is loopt Marcel onmiddellijk naar het toilet.

Terug in hun kamer trap hij op een stuk speelgoed en botst hij tegen het bed van Raf aan. Marcel trekt Rafs deken terug goed.

De volgende morgen is Marcel aan het luisteren met een glas als Pim hem doet schrikken. Kort erna geeft Pim wat van zijn eigen materiaal, waarna hij zegt tegen Pim dat hij Ana hoort. Pim laat hem ook weten dat de vingerafdrukken gelukt zijn. Een paar seconden later pakt Pim het afluistermateriaal terug af. Marcel is hier een tikkeltje lastig op. Pim zegt dat ze nu vingerafdrukken moeten verzamelen van elke bewoner. Marcel vraagt of hij Anastacia mag doen. Zijn vriend gaat hiermee akkoord, op voorwaarde dat hij het goed doet. Op school probeert hij vingerafdrukken te krijgen van Ana, maar dit gaat niet zoals gehoopt. In het musical kantoor doet Marcel opnieuw een poging om Ana's vingerafdrukken te krijgen en acteert wat, maar dit mislukt opnieuw.

Als hij een solo-opdracht moet doen van Camilia, beplakt hij zijn gezicht met lijm en stukken krant, zeggende dat het keihard wordt nadat het droog is.

In het lunchlokaal legt Pim hem uit dat ze nu vingerafdrukken zullen nemen op de juiste manier: door geduld te hebben met Ana. Marcel valt echter in slaap, maar wordt wakker gemaakt door Pim. Marcel schrikt zich rot en weet niet meer dat ze op school zijn. Als Pim een leeg bakje yoghurt van Ana uit de vuilnisbak vist, vindt hij dit raar. Maar Pim zegt dat het ideaal is.

Terug op hun kamer is Pim lastig op Marcel, die hun onderzoek stoort. Pim stuurt hem weg, waarna hij wat met zijn poppen begint te spelen. Pim laat aan Marcel weten dat geen van de andere bewoners de vingerafdrukken hebben gemaakt op de vreemde klink. Als Pim de volgende morgen een glas klaarzet voor Arlène, maakt hij Marcel tot twee keer toe wakker en geeft hij zijn vriend een uitbrander omdat hij weer aan het slapen is.

Marcel klaagt tegen Pim dat hij moe is, vermits detective zijn 'zwaar' is. Zijn vriend antwoordt dat ze zo naar school moeten vertrekken. In de geschiedenisles pakt hij Sterres cursusblok, waarin een tekening van het vreemde symbool staat. Leopold zegt dat het een wicateken is, waarop Marcel Sterre een heks begint te noemen. Leopold stuurt hem de klas uit. Kort erna loopt Marcel angstig naar het bureau van het schoolhoofd, maar gelukkig is Hubertus er niet. Hij vindt de Keltische gemoedsteen die Sterre kwijt was en ontdekt een bak met padden. Doodsbang als hij is voor de amfibieën, verstopt Marcel zich in het kluisje van Ana. Ze is hier niet blij mee en glit alles en iedereen bijeen. Hubertus ondervraagt een doodsbange Marcel nadat hij hem snapt in het kluisje van Ana. Nadat hij als straf alles heeft schoongemaakt, laat hij Pim de Keltische gemoedssteen zien. Thuis ontdekken ze dat alle bewijzen verdwenen zijn. Marcel denkt dat de 'voetengeest' (Kai) dit gedaan heeft.

Marcel zet een 'geestenval' op om de geest te vangen, tot grote ergernis van Raphael. Als Pim arriveert in de jongenskamer, loopt hij in Marcels val. Marcel bevrijdt hem uit de val en legt uit aan hem dat ze te maken hebben met een zeer sterke en slimme tegenstander, en dat ze dus heel oplettend moeten zijn.

Aan tafel plaagt hij Sterre en daagt hij Ana uit voor een duet, maar zij wuift dit weg. Marcel gaat naar de meisjeskamer met een roos. Daar vindt hij het geleende boek van Sterre en neemt het mee. Op de jongenskamer laat hij het boek van Sterre aan Pim zien, zeggende dat dit 'bewijst' dat Sterre een heks is.

Pim gelooft hem niet, dus wilt Marcel voor bewijs zorgen tegen Sterre. Pim keurt het af en wilt verder gaan, met hun onderzoek naar de vreemde deur. Intussen gaat hij op onderzoek uit, om bewijs te vinden dat Sterre 'een heks' zou zijn, maar nog voor hij echt kan beginnen wordt hij betrapt door Anastasia die net uit de badkamer komt. Een paar minuten later ziet hij Sterre de badkamer in gaan, en sluipt zelf naar binnen. In de badkamer begint hij Sterre te plagen, over het feit dat ze 'een heks' zou zijn. Marcel wordt echter stevig op zijn plaats gezet door haar.

Terug in de jongenskamer vraagt hij zich af wat er mis was met zijn plan. Pim legt hem uit dat hij te overhaast te werk ging. Hij krijgt van Pim een oefenmissie om te kijken, of hij klaar is voor een echte missie.

Marcel geeft Ana een cadeautje. Het blijkt de Keltische gemoedssteen te zijn die Sterre eerder verloor. Ana is hier niet echt blij mee. Pim, die in de buurt was, zegt tegen hem dat hij gezakt is voor de test, vermits hij iets zei over de oefenmissie tegen Anastasia. Na veel aandringen geeft Pim Marcel nog een laatste kans om zich te bewijzen. Marcel krijgt de opdracht om een voorbijganger onopvallend te volgen. Dit mislukt jammer genoeg. Kort erna laat Pim hem een van de oudste trucs zien die bij het defectieve-zijn hoort. Als Sterre voorbij komt, verstopt Pim zich, maar ze ziet Marcel vrijwel onmiddellijk. De pech houdt niet op voor Marcel als hij in de bibliotheek betrapt wordt door Hubertus, die hem meteen strafwerk geeft. In de tijd die daarop volgt probeert Marcel zich te bewijzen, maar het mag gewoon niet baten. Uiteindelijk leiden zijn smeekbeden ertoe dat Pim medelijden krijgt en hij toch mee mag op missie. Marcel is dolenthousiast en kan niet wachten om te beginnen. Wanneer de missie op het punt staat de beginnen, doet hij het echter bijna in zijn broek. Vooral als nog eens blijkt dat Arlène hen staat op te wachten. 10 min later onderneemt het duo nog een poging. Als Marcel luidruchtig gaapt, geeft Pim aan dat hij stil moet zijn. Als Pim het teken getekend heeft, zoekt Marcel het op in het boek dat hij van Sterre stal.

Nadat hij en Pim een nieuwe verdachte hebben in hun zaak, namelijk het schoolhoofd, slaat hij helemaal door en raakt hij er nog meer van overtuigd dat Sterre een heks is. Hij begint zelfs te geloven dat ze mensen in padden verandert en maakt er geen geheim van. Uiteindelijk leidt dit er slechts toe dat hij wederom door Hubertus gestraft wordt. Als Marcel het kantoor van het schoolhoofd schoonmaakt, vindt hij potjes met levende insecten in.

Hij wordt aangewezen door Camilia om de les te openen, waarna Marcel onmiddelijk begint te zingen over Ana. Na de les zegt hij tegen Pim dat alles een groot complot is en dat ze Hubertus moeten stoppen. Als hij en Pim het boek lezen dat Marcel eerder van Sterre stal, worden ze betrapt door het enge schoolhoofd. Als hij eruit flapt dat het om een boek over heksen gaat, gooit Hubertus het boek in de prullenmand.

Als hij Pim laat weten dat Sterre het boek heeft, besluiten ze haar te volgen. Marcel praat een hele tijd over Ana. Tijdens verder onderzoek naar de heksen slaagt Marcel er niet in om zich onopvallend te gedragen en vaak verzint hij wel heel erg doorzichtige smoezen. Ook zijn heksenval, bedoeld om Sterre te vangen, blijkt uiteindelijk niet te werken als Sterre zich weet te bevrijden.

Marcel neemt de handschoen die Sterre verloor mee, tot Pims grote ergernis. Hij blijft volhouden dat Sterre een heks is. Pim vindt dat ze daar niet genoeg bewijs voor hebben. Marcel legt tegen Pim uit dat hij Sterres handschoentje kan gebruiken om haar te chanteren. Op school gaat hij opnieuw op onderzoek uit in het kantoor van Hubertus. Helaas wordt hij opnieuw gesnapt door het schoolhoofd. Marcel verzint een excuus, zeggende dat hij Hubertus' kantoor aan het opfrissen was. Hij wordt bang gemaakt door Hubertus met zijn padden en schiet ervandoor.

In de gang zegt Pim tegen hem dat hij echt Sterres handschoentje moet teruggeven.

Marcel krijgt van Leopold onder zijn voeten omdat hij Sterre de klas uit gejaagd heeft. Terug thuis steelt Marcel Sterres knuffelkat Muis. Hij schrijft haar een dreigbrief en wilt dat ze de 'paddenspreuk' ongedaan maakt. Hij stuurt haar vervolgens verder naar school. Een paar minuten later loopt Marcel het kantoor van Hubertus binnen, denkend dat Sterre alle padden nu wel bevrijd zal hebben. Hubertus ziet hem, waarna het schoolhoofd hem bedreigt. Op het bospad verstopt hij Muis. Terug in Anubis denkt Marcel dat Muis Pim en Sterre heeft gewaarschuwd. Marcel zegt dat hij de padden zal bevrijden, hoe dan ook.

Edit

  • Marcel zijn druïdeteken is het varken.