Anubis Wiki
Advertisement

Maak die kinderen niet banger, dan ze al zijn
―Arlène tegen Hubertus

Arlène speelt een ondersteunende rol in seizoen 1 van de spin-off Het Huis Anubis en De Vijf Van Het Magische zwaard (2010-2011).  Ze wordt vertolkt door Marieke de Kruijf.

Achtergrond

Uiterlijk

Ze heeft blond haar en lichtgrijze ogen.

Persoonlijkheid

Arlène lijkt zeer vriendelijk, maar dat is ze niet

Verschijningen

Seizoen 1

Arlène is de nieuwe eigenaar van het huis, samen met Kai. Ze stuurt de vijf een uitnodiging om in het huis te komen wonen. Ze verwelkomt de vijf als deze een voor een aankomen. Arlène laat Kai gelijk weten via een geheime telefoon dat twee van de vijf reeds zijn aangekomen. Ze wijst Anna de badkamer en laat haar weten waar Anna haar oogdruppels en dimlicht kan vinden voor haar ogen. De volgende morgen tikt ze Marcel lichtelijk op de vingers nadat hij wat sambal over Sterre haar eten heeft gegooid (Marcel bedoelt het goed). Ze zorgt ervoor dat Sterre een nieuw kommetje krijgt. Als Anastasia vraagt waar het zwembad is, legt ze uit dat ze geen zwembad hebben en dat ze zich beter kan gaan klaarmaken om naar school te gaan.

Ze brengt Kai vervolgens koffie en legt uit dat ze de jongeren alles heeft gegeven. Als Arlène Kai tegen de avond gaat bezoeken in de bib in het huis, laat hij weten dat ze het zich niet kunnen permitteren om een van de vijf jongeren kwijt te raken, waarna ze hem belooft de Vijf beter in de gaten te houden. Aan het dessert geeft Arlène Pim en Marcel een stuk papier, zeggende dat als ze nog iets willen, ze het kunnen opschrijven en dat zij ervoor zal zorgen.

Bij het avondmaal luistert ze naar Ana en vraagt ze aan Sterre of alles wel goed is met haar. Arlène zegt tegen Sterre dat als er iets is, ze altijd bij haar terecht kan.

Als ze Sterre hoort praten over de telefoon dat ze naar huis wilt, meldt ze dit meteen aan Kai over de geheime telefoon in de bibliotheek (deze bib is de ruimte achter de deur die Pim en Marcel aan het onderzoeken zijn). Ze belooft Kai dat ze ervoor zal zorgen dat Sterre blijft. s'Ochtends zegt ze tegen Sterre dat ze haar gemist heeft aan het ontbijt. Sterre antwoordt dat ze zich overslapen heeft. Ze geeft Sterre haar middageten mee en zegt nog eens tegen haar dat ze altijd iets mag zeggen als er iets is.

Ze gaat op onderzoek uit in de jongenskamer en ontdekt dat Pim vingerafdrukken heeft verzameld, waarna ze deze meeneemt. Op de zolder die je kunt bereiken met een lift ziet ze Ewan voor het eerst, die een soort schim is op het moment. Arlène praat over het feit dat Kai volop bezig is met het berekenen van de inlijvingen, om de Vijf van hun overgevoelige zintuigen te ontdoen. Als de inlijvingen slagen kan ze hem eindelijk weer omhelzen, en kunnen ze weer man en vrouw zijn. Ze legt uit tegen Kai dat ze de vingerafdrukken die Pim had heeft vernietigt.

Als de telefoon gaat en Raf zegt dat het zijn vader zal zijn, gaat ze afluisteren. Ze geeft Kai een verslag van de vijf jongeren. Ze legt uit dat Pim veel te nieuwsgierig is, maar zegt dat ze hem in de gaten houdt, en dat ze geen grip op Sterre kan krijgen, zeggende dat ze denkt dat ze heimwee heeft. s'Ochtends wordt ze gebeld door Raphaels vader. Mnr. Salemons vraagt hoe het met zijn zoon gaat, waarop Arlène zegt dat ze erop toekijkt dat Raf elke dag zijn studie uren haalt. Als Arlène de meisjeskamer binnenkomt en Sterres koffers ziet, vraagt ze of Sterre ergens naartoe gaat. Sterre verzint snel een excuus, waarna Arlène Sterre naar school stuurt.

Ze krijgt van Kai het bevel om de jongeren vanavond boven te houden, zodat ze in alle rust kunnen overleggen. In de bib van het huis verzamelen alle donkere druïdes om het nieuws van Kai te horen. De volgende dag probeert ze met Sterre te praten, op diens vraag, maar ze krijgt niets gezegd. Uiteindelijk geeft Arlène het op, maar ze wordt wel achterdochtig.

Arlène laat Kai weten dat Pim een boek over druïden heeft gezocht op school. Arlène is net als Kai lastig op Hubertus vanwege dit voorval. Enkele minuten later gaat Arlène op de meisjeskamer kijken. Als ze s'ochtends van Ana hoort dat Sterre niet lekker is (dit is een excuus) gaat ze kijken bij Sterre.

Kai roept Arlène bij zich en vraagt dat ze een paar speciale ingrediënten (voor de inlijving van Anastasia) verzamelt.

Arlène is wat lastig als ze ontdekt dat Lexie wilt blijven eten. Ze is wat ongerust als Sterre, Pim en Marcel nog niet thuis zijn. Ze brengt Kai rapport over Lexie, Pim en Sterre. Ze krijgt te horen van Hubertus dat hij Leopold streng in de gaten houdt. Ze meldt dit aan Kai. Als Arlène de keuken binnenkomt, strooit ze per ongeluk lijsterbessen rond. Pim vindt deze bessen. In de meisjeskamer doorzoekt ze Lexie's kleren. Ana betrapt haar, waarop ze zegt dat ze aan het opruimen was.

Arlène laat weten aan Kai dat een van Hubertus padden vermist is (Marcel heeft deze meegenomen). Arène gaat naar de meisjeskamer en vraagt waar Sterre is. Enkele minuten later komt Sterre binnen. De vrouw vraagt waar ze was en Sterre verzint snel een excuus. Ze laat Kai weten dat het boek over de vijf uit de schoolbibliotheek is verdwenen. Kai laat haar weten dat hij wilt dat Hubertus alles te weten komt over Leopold. Kai vraagt haar naar het verdwenen boek, waarop ze zegt dat het boek nog niet gevonden is.

Arlène pakt de telefoon op en krijgt te horen van de juweliersvrouw dat Leopold een bergkristal heeft gekocht. Diezelfde avond vlak voor de inlijving van Ana, steelt ze diens oogdruppels. Ze giet de druppels in het brouwsel dat werd gemaakt om Ana in te lijven. Ze vult het flesje opnieuw en zet het terug waar ze het gepakt heeft. Ze krijgt van Kai te horen dat de eerste inlijving vanavond zal plaatsvinden. Kai geeft haar ook een briefje met het exacte tijdstip. Arlène stopt de lijsterbessen onder Anastacia's kussen. Arlène lokt Ana mee naar het portaal en komt uit bij de steencirkel. Daar aangekomen ontneemt Arlène samen met de andere donkere druïdes Anastacia's overgevoelig zintuig af.

Ze krijgt van Hubertus en telefoontje: de man vraagt of ze Lexie en Marcel op school komt halen. Ze belt namens Kai, naar Hubertus met de opdracht dat het schoolhoofd, uitzoekt wie Leopold echt is. Ze laat Kai weten dat Hubertus het huis van Leopold heeft doorzocht. Kai beveelt haar dat ze ervoor zorgt dat de andere vier inlijvingen probleemloos verlopen. Hubertus laat haar weten dat je niet zomaar een bergkristal koopt, en dat Witteke aan het uitzoeken is, wie de man op de foto is naast Emily. Arlène maakt Hubertus duidelijk dat ze zich geen fouten meer kunnen, veroorloven. Arlène ontdekt dat Pim en Sterre weg zijn. Als de twee terug thuis komen geeft ze de twee huisarrest. Hubertus belt haar op en laat weten dat Leopold is kunnen ontkomen. Ze hoort Sterre praten tegen iemand en vraagt aan haar met wie ze aan het praten was. Sterre antwoordt dat ze tegen zichzelf praatte.

Arlène belt Hubertus op met de vraag of Pim en Sterre al op school zijn. Ze krijgt van Kai de opdracht om Pim en Sterre te gaan zoeken. Ze krijgt ook het bevel Leopold te blijven zoeken. Kai legt haar uit dat de jongeren er niet mogen achter komen dat ze de 'vijf' zijn vermits ze hun overgevoelige zintuigen nodig hebben om Ewan te redden. Arlène vindt de brief van Leopold die hij schreef voor Pim en Sterre op de trap, die Pim net eerder verloor. Arlène laat Kai de brief lezen, waarop Kai zegt dat Pim en Sterre al te veel weten. Hij laat haar ook weten dat er voor ieder ritueel een tegen ritueel is.

Arlène hoort de telefoon gaan en vraagt aan Pim wie aan de lijn was. Pim verzint een excuus, zeggend dat het iemand was die verkeerd verbonden was. Ze houdt Pim bezig, maar uiteindelijk weet hij toch te ontsnappen. Ze laat Kai weten dat Pim en Sterre terecht zijn. Ze krijgt te horen van hem dat de volgende inlijving eraan komt.

Ze krijgt te horen van Mr. Salomons dat hij wilt dat Raf wegblijft van de musicalaudities. Ze stelt hem gerust. Ze laat Kai weten dat Pim en Sterre het huis niet uit mogen. Kai vraagt wat Rafs vader in het huis deed. Ze antwoordt dat hij wou weten of Raf al dan niet meedoet met de musical.

Ze gaat de badkamer in en vindt Pim daar en vraagt wat hij daar doet, hij verzint een excuus. Ze krijgt van Kai te horen dat ze de ingrediënten voor het inlijvingsbrouwsel van Raf moet gaan verzamelen. Ze laat weten aan Kai dat Sterre en Pim weg zijn. Hij zegt Hubertus te bellen. Ze krijgt de opdracht van Kai om de koptelefoon van Raphael om te wisselen, nu Raphaels inlijvingsbrouwsel klaar is. Ze wisselt Rafs koptelefoon.

Ze ziet Pim en Sterre thuiskomen en vraagt waarom ze steeds weggaan op de meeste rare tijdstippen. De twee vrienden verzinnen snel iets. Nadat Rafs koptelefoon is ingesmeerd met het inlijvingsbrouwsel wisselt ze deze opnieuw, juist op het moment dat Raphael aan het douchen is, maar wordt bijna betrapt. Sterre snapt haar als ze naar buiten komt met de koptelefoon en gaat er snel vandoor.

Alène vindt dat de jongeren wel een feestje verdienen, waarop zij de suggesties doen.

Ze laat Kai weten dat Hubertus Leopold heeft. Als ze Sterre hoort praten, vraagt ze tegen wie ze had. Ze brengt Kai op de hoogte van Vince. Ze krijgt van Kai een slaapmiddel voor Raphael. Ze druppelt het middel in Raphaels limonade. Als Sterre Raphael aanspreekt over het feit dat hij zo moe is, stuurt ze Sterre weg. Ze legt kruid (eikenblad en vruchten) onder Rafs hoofdkussen. Kort erna sluit ze de andere op in de woonkamer. Zij en Kai gaan het portaal door.

Ze laat Kai weten dat Pim en Sterre denken dat Hubertus het boek heeft. Arlène laat Mr. Berkelaar binnen in het huis en laat hem weten dat Kai hem onmiddellijk wilt spreken.

Als ze het boek wilt gaan halen voor Kai, krijgt ze te horen van Hubertus dat het boek verdwenen is, waarop ze samen gaan zoeken. Na enige tijd zoeken besluit ze dat Hubertus het beter aan Kai kan vertellen dat hij het boek kwijt is.

Arlène snapt Hubertus wanneer hij eist van Pim dat hij het boek teruggeeft. Ze tikt Hubertus op de vingers, zeggend dat ze de jongeren nodig hebben om Ewan weer tot leven te brengen.

Kai dringt er bij haar nogmaals op aan dat ze het boek terug moeten krijgen. Als ze vraagt wat Kai zoekt, legt hij uit dat hij de brief voor Hubertus kwijt is. Kai beseft dat er iemand binnen moet zijn geweest, maar Arlène zegt dat dat onmogelijk is.

Ze laat Kai weten dat Hubertus onderweg is. Ze brengt Kai op de hoogte van het feit dat Pim en Sterre afweten van de inlijvingen. Kai zegt dat ze niks kunnen doen behalve aardig blijven en dat ze voorbereidingen moet treffen voor de inlijving van Marcel. Ze haalt wat kruiden in het bos en voor de laatste benodigde kruiden gaat ze naar de juweliersvrouw. Ze krijgt deze van haar, maar Pim weet deze te stelen, maar ze kan de kruiden wat later terugstelen.

Ze serveert Pim en Marcel taart. s'Avonds giet ze het mengsel van Kai bij Marcel zijn sambal (voor zijn inlijving) en mengt deze. Als Ana Marcels pannenkoeken wilt weggooien houdt ze Ana tegen. Ze brengt Kai op de hoogte dat Marcel het middel binnen heeft. Kai geeft haar een slaapmiddel voor Pim en Sterre waarmee ze de twee moet bespuiten. Later op de avond gaat ze de jongenskamer in en bespuit Pim en Sterre met het slaapmiddel, waarna ze de kruiden onder Marcels kussen legt. Ze lokt hem met snoep naar de steencirkel, waarna ze samen met de andere druïdes Marcels overgevoelig zintuig af pakt.

Arlène laat Hubertus weten over de telefoon dat het boek op een van de punten van de steencirkel ligt. Ze belt hem een paar minuten later op om Hubertus te melden dat Pim en Sterre op school zijn.

Arlène ziet het als Pim wat eten aan het pakken is uit alle kasten. Als ze hem aanspreekt verzint Pim dat hij boeken moet terugbrengen naar de schoolbibliotheek. Kort erna brengt Arlène Kai op de hoogte van het feit dat Pim iets van plan is. Ze krijgt op haar beurt te horen van Kai dat Pim de volgende is die zal worden ingelijfd.

Ze krijgt van Kai een papiertje met de exacte locatie van het steencirkelpunt op. Ze ontdekt de geheime ruimte onder het podium. Arlène probeert Pim en Sterre te overtuigen uit hun verstop plekken te komen, maar de twee blijven waar ze zich verstopt hebben. Arlène vertelt Hubertus en Witteke over de geheime ruimte. Ze hoort Pim en Sterre kort erna op de gang. Zij en Hubertus achtervolgen de twee. Zij en Hubertus komen aan bij het huisje van Leopold. Na wat rond te zoeken ontdekt ze de verborgen kelder in Leopolds huis.

Ze lokt Pim mee door het portaal richting de steencirkel, ze maakt hierbij gebruik van een bloem. Daar aangekomen, komt Pim even bij door het gepiep van zijn horloge, maar Kai brengt hem terug in zijn trance. Een paar minuten later neemt ze samen met de ander donkere druïdes, Pims overgevoelig zintuig af.

Ze betrapt Sterre in de bib van Kai, nadat Sterre daar eerder inbrak. Ze houd Sterre vast in de bib. Ze ziet Pim in het huis en probeert hem weg te sturen, als hij naar Sterre vraagt. Ze zegt tegen hem (dit is niet waar) dat Sterre bij haar ouders is. Wat later gaat ze de bib terug in met thee en een wit kleed voor Sterre. Ze begeleid Sterre vervolgens samen met Kai richting het portaal en de steencirkel. Als Sterre's inlijving mislukt verdwijnt Arlène net als de andere donker druïdes. Hierna komt ze niet meer voor in de serie.

Advertisement